TAŃCZYMY Z DZIEĆMI Z CAŁEGO ŚWIATA.
Temat: Tańczymy z dziećmi z całego świata.
- Praca z obrazkiem „Karnawał”. Rodzic przedstawia dzieciom zdjęcia przedstawiające karnawał w różnych miejscach świata, np. w Rio, Wenecji, Chinach. Zadaniem dzieci jest opisanie zdjęcia i użycie przy tym jak największej liczby przymiotników. Rodzic zachęca dzieci do określania kolorów, rozmiarów, wydawania opinii itp. Dzieci próbują podać podobieństwa i różnice między zdjęciami. Na koniec swobodnie wypowiadają się, rozmawiają o tym, który karnawał chciałyby zobaczyć i dlaczego.
- „Na świecie”– zabawy ruchowe inspirowane tańcami z różnych stron świata. Dzieci poznają proste figury ruchowe i muzykę do tańców wymienionych niżej. Zapraszamy dzieci w podróż dookoła świata. Powinna się ona rozpocząć w Polsce. Polska – polonez (dzieci w parach podają sobie ręce jak w polonezie i chodzą po sali, na klaśnięcie N. dygają) https://www.youtube.com/watch?v=_PpfJUDGyBI
Rio de Janeiro – samba (dzieci tworzą koło, robią młynek i krok w przód, potem krok w tył, krok dostawny 2 x w prawo + klaśnięcie, 2 razy w lewo + klaśnięcie) https://www.youtube.com/watch?v=OaM8DALTFOY
Argentyna – tango (dzieci tańczą w parach, niektóre trzymają ręce prosto, inne chodzą po sali objęte
https://www.youtube.com/watch?v=iW71-sVyMzM
Chiny – taniec smoka (dzieci stoją w rzędzie, nakryte chustą animacyjną, kocem lub kawałkiem materiału idą w rytm melodii) https://www.youtube.com/watch?v=sKTtvDQxPRc
Irlandia – taniec irlandzki (dzieci kładą ręce na biodrach, podskakują i tupią nogami w rytm melodii) https://www.youtube.com/watch?v=yo3Vebd8Ay8
Hawaje – limbo (dzieci stoją w rzędzie, kolejno przechodzą pod poprzeczką w rytm muzyki) https://www.youtube.com/watch?v=yMdZ4ZPq8Rw
„Taniec z liną” –dwie osoby, które stają na środku sali i trzymają linę. Włączamy dowolną muzykę. Tańczymy z dziećmi.
Gazetowy twist – rozkładmy gazety na podłodze tańczymy przesuwając się na gazetach.
Zabawy z dzieckiem:
- Choreograf –dzieci stoją ustawione po obwodzie koła, jedno dziecko w środku pokazuje, jakie ruchy wykonujemy teraz w tańcu.
- Kim jestem? Dziecko w środku naśladuje zwierzę, reszta odgaduje
- Tańcz, jak… – prowadzący rzuca hasło, np. ,,Tańcz, jak żółw” – wszyscy tańczą wolno, ,,Tańcz, jak gepard” – wszyscy tańczą szybko, ,,Tańcz, jak motyl” – delikatnie, ,,Tańcz, jak pingwin” – kołysząc się na boki, ,,Tańcz, jak bocian” – na jednej nodze, itd.
- Gorący balon – rodzic i dziecko podają sobie balon – kto ma go w ręce, gdy muzyka się zatrzyma odpada lub wykonuje ruch, który ma naśladować reszta
Praca plastyczna „Kolorowy karnawał” – wykonanie pracy przez dziecko dowolną techniką.