Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

Temat tygodnia: Zimowe mistrzostwa sportowe.

Temat dnia: Pora na zimowy sport.

Witajcie kochane Śliweczki. Oto zadania  na poniedziałek dla Was.

Zestaw porannych ćwiczeń ruchowych

  1. „Łyżwy” – dzieci swobodnie poruszają się w sposób posuwisty, udając jazdę na łyżwach.
  2. „Lustro” – zabawa naśladowcza. Dzieci wykonują dokładnie lustrzane odbicie czynności prezentowanych przez rodzica. (rodzic pokazuje ruchy związane np. z dyscyplinami sportowymi i zabawami na śniegu).
  3. „Łyżwiarstwo figurowe” – dzieci wykonują figury przy dowolnej muzyce, np. jaskółkę, obrót na palcach, uniesienia rąk, podskoki obunóż.

 „Ciepło – zimno” – tradycyjna zabawa .

 Dzieci wraz z rodzeństwem lub rodzicem wybierają małą zabawkę. Jedno z Was chowa umówiony przedmiot, druga osoba ma za zadanie go znaleźć, kierując się tylko podpowiedziami partnera: ciepło (blisko) oraz zimno (daleko).

„Czego brakuje?” – zabawa doskonaląca pamięć.

Rodzic wybiera sześć, siedem przedmiotów i układa je na dywanie. Dziecko wychodzi z pokoju lub odwraca się. Rodzic chowa jeden przedmiot, a następnie pyta: Czego brakuje?. Jeśli dziecko zgadnie, czego brakowało, staje się osobą chowającą.

„Quiz” – rodzic wymienia różne zachowania, a dzieci za pomocą ruchów TAK /NIE decydują o tym, czy jest to zachowanie bezpieczne, czy nie. Na Tak- dzieci podskakują/klaszczą, na NIE- siadają/kucają.

 Przykłady zachowań:

  • Zjeżdżamy na sankach z górki, leżąc głową w dół;
  • Wchodzimy na zamarznięty staw bez rodziców;
  • Jeździmy na łyżwach na miejskim lodowisku;
  • Biegamy po zamarzniętym jeziorze;
  • Rzucamy w siebie śnieżkami;
  • Wbiegamy na ślizgawkę, gdzie są inne dzieci;
  • Budujemy babki ze śniegu; Jeździmy na nartach w kasku;
  • Rzucamy wielkimi bryłami zmarzniętego lodu.

Zabawy ruchowe do muzyki:

 „Mistrz jazdy figurowej” – dzieci z woreczkiem na głowie lub z rękoma za plecami posuwistym krokiem  naśladują łyżwiarzy figurowych. Rodzic zwraca uwagę na prawidłową (wyprostowaną) sylwetkę każdego sportowca. W tle muzyka – Tanz C. Orffa.

https://www.youtube.com/watch?v=hv4db5JRr9w

„Zabawa z kartkami” – zabawa do utworu Clap clap song.

https://www.youtube.com/watch?v=6UYnHJqo7_4

A – dzieci bujają się w miejscu, na charakterystyczne „clap, clap, clap” uderzają w kartkę ;

B – dzieci na przemian zgniatają kartkę/starą gazetę i prostują ją, podrzucają i łapią;

A – dzieci kładą kartki/gazety na dywanie, uderzają w nie nogami w rytmie „clap, clap, clap”;

B – dzieci na przemian zgniatają kartkę i prostują ją, podrzucają i łapią;

A – dzieci wędrują po kole, na charakterystyczne „clap, clap, clap” uderzają w kartkę.

 MIŁEJ ZABAWY!!!