LISTOPADOWE WSPOMNIENIA
Temat: Album moich dziadków.
WYKAZ ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: miś, zdjęcia pokazujące dawne i dzisiejsze aparaty fotograficzne, KP1.31b, zdjęcia dzieci i zdjęcia ich dziadków z młodości, piórko, piłeczka(coś lekkiego).
- „Wspomnienia”– rozmowa na temat wspomnień i sposobów ich utrwalenia. Rodzic zadaje pytania: Czym są wspomnienia?
Czy konkretne przedmioty też można tak nazwać?
Rodzic opowiada o swoich wspomnieniach z dzieciństwa, trzymając w dłoni misia. Prosi dziecko o podzielenie się swoim wspomnieniem.
Dziecko bierze misia i opowiada o swoim wspomnieniu z dzieciństwa. Rodzic może trochę nakierować dziecko.
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
W jaki sposób można zachować wspomnienia?
Czym jest album i do czego służy?
Dlaczego nie wystarczy gromadzić zdjęć na komputerze?
Czym różniły się dawne albumy od dzisiejszych?
Po co kolekcjonować zdjęcia?
Czy słowo album może oznaczać jeszcze coś innego niż książkę do przechowywania zdjęć? (albumy kolekcjonerskie z naklejkami, albumy z figurkami, albumy ze znaczkami).
Album kolekcjonerski:
- „Zdjęcia” – zajęcia edukacyjne przybliżające dzieciom, w jaki sposób powstaje zdjęcie. Rozmowa z dzieckiem na temat dawnych i dzisiejszych aparatów fotograficznych (z pokazaniem zdjęć).
Szukanie podobieństw i różnic.
Rozmowa na temat tego, czym robiliśmy zdjęcia kiedyś, a czym robimy je dziś.
• zdjęcia pokazujące dawne i dzisiejsze aparaty fotograficzne (można skorzystać ze stron internetowych).
https://www.foto4u.pl/blog/artykul/ewolucja-aparatu-fotograficznego - polecam stronę, ewolucja aparatu fotograficznego, można skorzystać.
- „Jestem fotografem – stop-klatka”– zabawa dramowa w parach. Raz dziecko jest fotografem, raz rodzic . pozujemy (na początku dowolnie, jak chcą). Fotograf za pomocą rąk uchwyca odpowiednią stop-klatkę, po czym następuje zamiana ról.
Można wykonać zdjęcia wzorując się na najsłynniejszych obrazach, np. „Dama z Łasiczką”. Możemy spróbować odpowiedni strój, pozę, mimikę. Można spróbować odwzorować zdjęcie rodzica z młodszych lat.
Bawcie się. Zachęcam do kreatywnej zabawy i podzieleniem się efektami pracy
- Praca z KP1.31b – ćwiczenie grafomotoryczne, doskonalenie percepcji wzrokowej. • KP1.31b
- „Kiedy babcia była mała” – porównanie zdjęć dzieci ze zdjęciami dziadków w dzieciństwie, szukanie różnic i podobieństw. Dzieci wykorzystują do zajęć swoje zdjęcia i zdjęcia swoich babć i dziadków z młodości. • zdjęcia dzieci i zdjęcia ich dziadków z młodości
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9 – kształtowanie nawyku poprawnego oddechu.
– „Wdech i wydech” – Rodzic wydaje komendę: w prawo zwrot, dziecko maszerują dookoła pokoju: wspinają się na palce – wdech nosem, opuszczają ręce i całe stopy – wydech ustami. Następnie w truchcie wspinają się na palce i do skłonu, ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
– „Chłodzenie gorącej zupy”– dziecko siada w dowolnym miejscu w pokoju, układa dłonie w kształt głębokiego talerza i dmuchają, naśladując chłodzenie zupy. Następnie próbują, czy zupa ostygła, jeśli nie, powtarzają ćwiczenie.
– „Dmuchanie” – Rodzic rozdaje piłeczki , piórka .dziecko układa je przed sobą próbuje wdmuchnąć w miejsce wyznaczone przez rodzica.
– „Zamarznięte dłonie” – dzieci chuchają na zmarznięte dłonie.
– „Gaszenie świecy” (ćwiczenie siły i długości wydechu) – gaszenie świecy z bliska i lekkie dmuchanie powodujące drganie płomienia świecy.
DO ZOBACZENIA. MIŁEJ ZABAWY!!!