ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE
Poznajcie różne oblicza nart.
TEMAT DNIA: Narciarstwo.
„Narty” – burza mózgów. Rodzic. pyta:
- Do czego są używane narty?
- W jakich dyscyplinach?
Czy znacie polskich sportowców wykonujących te dyscypliny? (Adam Małysz, Justyna Kowalczyk itp.). Obejrzyjcie zdjęcia dyscyplin sportowych wykorzystujących narty: skoki, slalom, snowboard, biathlon, biegi narciarskie. Oglądając poszczególne zdjęcia i zapytajcie dzieci, jaką dyscyplinę przedstawiają. W razie potrzeby wyjaśnijcie nieznane pojęcia i krótko charakteryzuje zasady każdej dyscypliny.
„Podobieństwa i różnice” – porozmawiajcie o podobieństwach i różnicach w wyglądzie sportowców oraz wyglądzie nart. Dzieci dokładnie przyglądają się zdjęciom, odszukują podobieństwa i różnice.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
- „Powitanie ciałem” – uczestnicy zabawy chodzą po sali i „witają się” czołem, dłońmi, palcami, łokciami, kolanem.
- „Koła Olimpijskie” – dzieci stoją w kole. N. przydziela każdemu przedszkolakowi kolor kół. Do tej zabawy możecie wykorzystać kolorowe kartki papieru. Rodzic mówi kolor, a dzieci wykonują wcześniej ustalony ruch:
- żółty – skaczą obunóż do tyłu i do przodu,
- czerwony – wykonują przysiad, dotykają rękami podłogi, wstają i klaszczą w dłonie nad głową,
- niebieski – w leżeniu na plecach wykonują rowerek,
- czarny – dziesięć przysiadów,
- zielony – na czworakach :
- „Saneczkarstwo” – dzieci w leżeniu przodem odpychają się rękami i nogami, nie odrywając bioder od podłogi. Naśladują dyscyplinę sportową.
„Narty” – dziecko otrzymuje kartkę – najlepiej z bloku technicznego – i rozcina ją wzdłuż na dwie części. Powstaje w ten sposób para nart. Następnie następuje jazda na nartach po podłodze.
„Slalom” – zabawa grafomotoryczna. Każdy bierze kartkę i rysuje na niej kilka chorągiewek. Następnie wytycza trasę, omijając chorągiewki – rysuje ją mazakiem. Każdy bierze kredkę i wodzi po trasie, tak by nie wyjechać za linię. Może być to również gra planszowa. Pobawcie się.
BAWCIE SIĘ DOBRZE!!!