Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrażenia i uczucia

Wrażenia i uczucia
Temat tygodnia: Porozmawiajmy o emocjach i uczuciach

Gdy ci smutno...wysłuchanie wiersza Dominiki Niemiec
Gdy ci smutno, gdy ci źle,
przyjaciel zawsze wesprze cię.
On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.
Pomoże nawet wtedy,
gdy nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,
lecz razem dacie z nim radę sobie.
Bo wasze serca czują tak samo,
a to właśnie kiedyś empatią nazwano.

Rozmowa Rodzica z dzieckiem na podstawie treści utworu.
Rodzic pyta dziecko:
- Dlaczego można się smucić?;
- Kto może pomóc, gdy jest smutno?;
- W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć?;
- Co to jest empatia?.

„jak pomóc?” – ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi. Rodzic pokazuje obrazek prezentujący sytuacje, w której komuś jest smutno. Prosi dziecko, aby zastanowiło się i powiedziało, jak można w tej sytuacji komuś pomóc.
https://przedszkouczek.pl/2020/01/26/kraina-emocji-dzieci-starsze-czwartek-06-02-2020/

Zabawa z wykorzystaniem Książek Emocje – dzieci układają smutną buzię, wizerunek kogoś, kogo trzeba pocieszyć. Następnie układają buzię tej samej postaci, ale już wesołej, pocieszonej.

„Co czuję ja, co czują inni” – rozpoznawanie i podawanie nazw emocji, kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji u innych osób.

Zabawy naśladowcze
Rodzic prosi dziecko, aby uruchomiło wyobraźnię i zademonstrowało przez mimikę jak wygląda osoba:
- smutna ;
- wesoła;
- zdziwiona;
- przestraszona;
- zła;

Wysłuchanie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g

Zabawy plasteliną – usprawnianie małej motoryki poprzez wyklejanie plasteliną kształtów.
Rodzic prezentuje litery i kształty zapisane w formie tunelowej (figury geometryczne, zygzaki, fale, linie dowolne),
Zadaniem dzieci jest wyklejenie tuneli kształtów plasteliną: wałkowanie wałeczków, wklejanie ich do przestrzeni między liniami, wyklejanie przestrzeni małymi kuleczkami.

„Krok do przodu, krok do tyłu” (zabawa z kostką do gry) – przeliczanie w zakresie 1–6, utrwalenie kierunków: do przodu, do tyłu, doskonalenie pamięci poprzez naukę krótkich rymowanek.
Ile kroków zrobić mam?
Kostka zaraz powie nam.

„Wesoły obrazek” – kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne, np. malowanie farbami. Na stole przygotowujemy kartkę A4 – dla dziecka, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słuch utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików wykonują obrazek, który podpowiada im muzyka. W trakcie malowania cały czas słuchają muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI