Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

TAŃCZYMY Z DZIEĆMI Z CAŁEGO ŚWIATA.

Temat: Tańczymy z dziećmi z całego świata.

  • Praca z obrazkiem „Karnawał”. Rodzic przedstawia dzieciom zdjęcia przedstawiające karnawał w różnych miejscach świata, np. w Rio, Wenecji, Chinach. Zadaniem dzieci jest opisanie zdjęcia i użycie przy tym jak największej liczby przymiotników. Rodzic zachęca dzieci do określania kolorów, rozmiarów, wydawania opinii itp. Dzieci próbują podać podobieństwa i różnice między zdjęciami. Na koniec swobodnie wypowiadają się, rozmawiają o tym, który karnawał chciałyby zobaczyć i dlaczego.
  • „Na świecie”– zabawy ruchowe inspirowane tańcami z różnych stron świata. Dzieci poznają proste figury ruchowe i muzykę do tańców wymienionych niżej. Zapraszamy dzieci w podróż dookoła świata. Powinna się ona rozpocząć w Polsce. Polska – polonez (dzieci w parach podają sobie ręce jak w polonezie i chodzą po sali, na klaśnięcie N. dygają) https://www.youtube.com/watch?v=_PpfJUDGyBI


Rio de Janeiro – samba (dzieci tworzą koło, robią młynek i krok w przód, potem krok w tył, krok dostawny 2 x w prawo + klaśnięcie, 2 razy w lewo + klaśnięcie) https://www.youtube.com/watch?v=OaM8DALTFOY
Argentyna – tango (dzieci tańczą w parach, niektóre trzymają ręce prosto, inne chodzą po sali objęte
https://www.youtube.com/watch?v=iW71-sVyMzM

Chiny – taniec smoka (dzieci stoją w rzędzie, nakryte chustą animacyjną, kocem lub kawałkiem materiału idą w rytm melodii) https://www.youtube.com/watch?v=sKTtvDQxPRc


Irlandia – taniec irlandzki (dzieci kładą ręce na biodrach, podskakują i tupią nogami w rytm melodii) https://www.youtube.com/watch?v=yo3Vebd8Ay8

 Hawaje – limbo (dzieci stoją w rzędzie, kolejno przechodzą pod poprzeczką w rytm muzyki) https://www.youtube.com/watch?v=yMdZ4ZPq8Rw

 

„Taniec z liną” –dwie osoby, które stają na środku sali i trzymają linę. Włączamy dowolną muzykę. Tańczymy z dziećmi.

Gazetowy twist – rozkładmy gazety na podłodze tańczymy przesuwając się na gazetach.

Zabawy z dzieckiem:

  1. Choreograf –dzieci stoją ustawione po obwodzie koła, jedno dziecko w środku pokazuje, jakie ruchy wykonujemy teraz w tańcu.
  2. Kim jestem? Dziecko w środku naśladuje zwierzę, reszta odgaduje
  3. Tańcz, jak… – prowadzący rzuca hasło, np. ,,Tańcz, jak żółw” – wszyscy tańczą wolno, ,,Tańcz, jak gepard” – wszyscy tańczą szybko, ,,Tańcz, jak motyl” – delikatnie, ,,Tańcz, jak pingwin” – kołysząc się na boki, ,,Tańcz, jak bocian” – na jednej nodze, itd.
  4. Gorący balon – rodzic i dziecko podają sobie balon – kto ma go w ręce, gdy muzyka się zatrzyma odpada lub wykonuje ruch, który ma naśladować reszta

 

Praca plastyczna „Kolorowy karnawał” – wykonanie pracy przez dziecko dowolną techniką.