Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Święto Mamy i Taty

Temat tygodnia: ŚWIĘTO MAMY I TATY
MOI RODZICE
25-29 maj 2020
„Moi rodzice”- dostrzeganie roli mamy i taty w życiu dziecka. Dzieci opowiadają o swoich kochanych rodzicach. Zwracamy uwagę dziecka na rolę taty i mamy w ich życiu oraz na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym.

Nauka piosenki- Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
piosenka

„Co to za przedmioty?” – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek literackich.
Nie ściera ołówka,
a zatrze warzywa.
Jak się taki
przedmiot nazywa?(tarka)

Jak to narzędzie się zowie,
co gwoździe bije po głowie?(młotek)

Jaki sprzęt na sznurze
- mruczący, nieduży,
chociaż wszystko czyści,
sam się w środku kurzy.(odkurzacz)

Pilnuje porządku,
wymiata kurz z kątków.(miotła)

W mojej nazwie kryję zwierzę,
mama myje w nim talerze.(zlew)

Wszyscy do mnie zaglądają,
co o wygląd schludny dbają.(lustro)

Bardzo proszę wszystkie dzieci,
by rzucały do mnie śmieci.(kosz)

Nie dość, że go wszyscy
depczą nogami,
jeszcze go porządnie
trzepią czasami!(dywan)

Pamiętaj, że leży
pod twoimi drzwiami,
a wejdziesz do domu
z czystymi butami.(wycieraczka)

„Kredki siostrzyczki” – zabawa parateatralna z wykorzystaniem wiersza. Przygotowujemy kartkę papieru i kolorowe kredki.
„Kredki siostrzyczki” – D. Gellner
My jesteśmy kredki siostrzyczki,
kolorowe mamy spódniczki
kolorowe chustki w kieszeniach …
kolorowe sny i marzenia.
Gdy nas ktoś do ręki bierze,
to biegniemy po papierze!   – dziecko bierze kilka kredek do ręki i naśladuje nimi  ” bieganie  po papierze”
Rysujemy, co się da:
kurki, chmurki, kota, psa …   – dziecko próbuje coś  rysować na kartce 

Gdy jesteśmy w złym humorze,
to się wszystko zdarzyć może!
Czarne słońce …
Śnieg zielony …
I dom krzywy z każdej strony! – dziecko koloruje słoneczko na kolor czarny, śnieg – zielony i krzywy dom
Co to znowu za humory – chwytamy się za głowę
pomyliłyście kolory!

Ajajaj! Ajajaj!
Co za krzyki, co za płacze.
Ja wam wszystko wytłumaczę.
Żółta rysować ma słońce! – dziecko bierze żółta kredkę i rysuje na kartce słoneczko
Zielona liść na gałązce! – zieloną kredką dziecko maluje listek
Czarna – czarne gawrony! – czarną zamalowuje gawrona, 
Czerwona – maki przed domem! – koloruje kwiaty na czerwono
No i proszę! Jest obrazek!
Więc zatańczmy wszyscy razem.  – Wspólny taniec do wybranej muzyki.
Zabawa do treści wiersza. Utrwalenie nazw kolorów podstawowych.
Krótka rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Dziecko próbuje odpowiedzieć na kilka pytań:
- Czym były siostrzyczki?
- Co lubiły robić?
- Czy zawsze im sprawnie wszystko wychodziło?
 - Z jakiego powodu mogły mieć zły humor?

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną. Przygotowujemy wstążkę w dowolnym kolorze ( około 2 m), lusterko, chusteczki higieniczne

„Przejście przez ławeczkę” – zabawa z elementem równowagi. Na podłodze rozciągamy wstążkę, która na niby jest „ławeczką”. Zadaniem dziecka jest przejść stopa za stopą po wyznaczonej linii z rękami rozłożonymi w bok. Czynność powtarzamy kilka razy.

„Popatrz w lusterko” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Leżymy na brzuchu z rękami wyciągniętymi do przodu. W rękach  trzymamy lusterko. Na hasło ” przejrzyj się w lusterku” unosimy ręce i przeglądamy się w lusterku (lusterko trzymamy oburącz). Ręce nie mogą dotykać podłoża i nie opieramy się na łokciach. Wykonujemy ćwiczenie kilka razy, odpoczywając między kolejnymi powtórzeniami.

„Balonik” –  ćwiczenie oddechowe, wydłużanie fazy wydechowej. Siadamy w siadzie skrzyżnym, wdychamy powietrze nosem, trzymamy dłonie przy ustach i naśladujemy dmuchanie balonika – robimy długi wydech. Następnie naśladujemy spuszczanie powietrza z balonika; robimy wdech nosem, potem długi wydech, podczas którego wprawiamy wargi w drganie.

„Chusteczka – maseczka” – ćwiczenie oddechowe, wydłużanie fazy wydechowej. Dziecko siedząc w siadzie skrzyżnym trzyma chusteczkę higieniczną za jej górne rogi, zasłania nią twarz, robi wdech nosem, a potem długi wydech ustami tak, aby chusteczka odsłoniła twarz dziecka.

„Kwiat z dłoni” – przeliczanie w zakresie 1-5
Rozwijanie ekspresji poprzez nadawanie nowego znaczenia przedmiotom. Na tacce przygotowane dłonie wycięte z papieru, papierowe kwiaty, listki, kokardki, klej.
Dziecko przelicza palce u swojej jednej i drugiej dłoni oraz palce na papierowych  dłoniach. Nakleja dłonie na karton na każdym palcu nakleja kwiat. Pytamy dziecko – Z ilu kwiatów masz bukiet? Dziecko ozdabia kwiat listkami i kokardkami.

W tym tygodniu dzieci mogą pracować z kartami Plac Zabaw cz2, str. 31, 32