STROJE I PRZEBRANIA.
Temat: Stroje i przebrania.
„Za kogo?”– swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące tego, za kogo chciałyby się przebrać, oglądanie zdjęć przedstawiających karnawał w różnych miejscach na świecie – zwrócenie uwagi na maski uczestników.
• zdjęcia przedstawiające karnawał w różnych miejscach na świeci (z poprzedniego dnia).
„Maska”– zajęcia plastyczne z wykorzystaniem papierowych talerzy. Dzieci wybierają zwierzę (lub postać), w które chcą się wcielić. Wybierają kolory kartek lub farb. Następnie szkicują na talerzach głowy wybranych postaci. Rodzic pomaga wyciąć otwory na oczy. Dzieci ozdabiają maski, robią dziurki dziurkaczem i przewlekają przez nie gumki.
• papierowe talerze, kolorowe kartki, farby, ołówki, nożyczki, klej, dziurkacz, gumki
Blok zajęć o emocjach – radość. „Taniec radości” – zabawa taneczna. Dzieci stoją w kole. Przy dźwiękach wesołej muzyki kolejno wchodzą do środka koła i prezentują taniec radości według własnego pomysłu. Następnie wykonują taniec radości w parach.
„Powtórz mój radosny taniec” – zabawa taneczna. Dzieci stoją w kole. Rodzic prezentuje im taniec złożony z różnych fi gur. Zadaniem dzieci jest powtórzenie fi gur w takiej kolejności, w jakiej zaprezentował je R. R. za każdym razem dodaje do tańca kolejne figury.
„Fryzura na bal”– dzieci wycinają z gazet dużą twarz, następnie dorysowują fryzurę (N. zachęca dzieci do rysowania loków – pętelek lub prostych włosów – linii prostych, by doskonaliły motorykę małą). • gazety, nożyczki, kredki.