Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

LISTOPADOWE WSPOMNIENIA

Temat: Życie człowieka.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 9:

– Zabawa z rymowanką Hokus-pokus:
 Hokus-pokus, czary-mary, dobieramy się do pary. (rodzic i dziecko dobierają się w pary)
Rączka lewa, rączka prawa, znakomita to zabawa. (rodzic i dziecko klaszczą naprzemiennie w ręce partnera prawa ręka w prawą rękę partnera, lewa w lewą)
 I na ziemię wszyscy bęc, ćwiczyć dalej mamy chęć. (kładziemy się na podłogę i wykonują ruchy naprzemienne na leżąco)
 Rodzic  określa czas trwania ćwiczenia, po czym zabawa rozpoczyna się od początku.


 – Zabawa z rymowanką Taka gra:
To jest taka gra, Zrób dokładnie to co ja. (Rodzic  wykonuje proste ćwiczenie gimnastyczne, np. kilka podskoków, skłon, przysiad, obrót wokół własnej osi, klaśnięcia pod kolanami, pajacyka itp., dzieci próbują ten ruch naśladować, następnie zmiana osoby prowadzącej) Wszystko dobrze powtórzyłeś, Na oklaski zasłużyłeś!

Zabawa przy piosence Boogie woogie, wykonywanie ruchów zgodnie z tekstempiosenki:
do odnalezienia na youTube https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
 

Do przodu prawą rękę daj,
do tyłu lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią.
Ref.: Bo przy boogie, woogie, boogie,
trzeba zręcznie kręcić się,
no i klaskać w dłonie swe: raz, dwa, trzy.
Boogie woogie, ahoj! Boogie woogie, ahoj! Boogie woogie, ahoj!
I od nowa zaczynamy taniec ten.
Do boku prawą rękę daj,
 do boku lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią.
Ref.: Bo przy boogie, woogie, boogie…
Do góry prawą rękę daj, do góry lewą rękę daj i potrząsać trzeba nią.
Ref.: Bo przy woogie, boogie, woogie…
Do przodu prawą nogę daj, do tyłu prawą nogę daj i potrząsać trzeba nią.
Ref.: Bo przy woogie, boogie, woogie…
Do przodu lewą nogę daj,
do tyłu lewą nogę daj i potrząsać trzeba nią.
Ref.: Bo przy woogie, boogie, woogie…

 

„Od maluszka do staruszka”, praca z KP1.32b – układanie elementów w
kolejności, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, poznanie okresów życia człowieka, porównanie okresów życia, budowanie wrażliwości na osoby starsze. Rodzic  pyta dzieci, na jakim etapie życia człowiek najbardziej potrzebuje opieki drugiego człowieka i dlaczego (okres dziecięcy i okres starości).
Rodzic zadaje także pytania: Co mają wspólnego osoby starsze i małe dzieci? Jak dzieci mogą pomagać osobom starszym?

Jak dzieci pomagają swoim dziadkom? KP1.32b

  • „Święto Zmarłych” przeczytanie i omówienie wiersza Moniki Dzierbickiej Odwiedziny.

 

Odwiedziny

Monika Dzierbicka

Posłuchajcie uważnie Kasiu, Kasiu, Olu.

Jutro nie spotkamy się w naszym przedszkolu.

Jutro ważne święto i wolny dzień mamy,

Dzień, w którym wiele ważnych osób wspominamy.

Gdy całą rodziną rano wstaniemy,

Ładnie, odświętnie się ubierzemy.

I w towarzystwie całej rodziny

Pójdziemy do bliskich swych w odwiedziny.

Nie będziemy jeść tortu ani pić herbatki.

Zamiast tego kupimy świeczki oraz kwiatki.

I zaniesiemy je prędko Babci, Dziadkowi,

O których nam mama nie raz jeszcze opowie.

Wyjątkowe będą to odwiedziny.

U tych, których kochamy, za którymi tęsknimy.

Bo kiedyś na świecie byli tu z nami.

Teraz zaś mieszkają razem z Aniołami.

Każdy z nich za domek jedną chmurkę ma na niebie.

I choć ty ich nie widzisz, oni widzą Ciebie.

I czule do Ciebie się uśmiechają,

Bo także o Tobie wciąż pamiętają.

Odwiedzimy naszych bliskich w takim jakby parku.

Cicho tam, spokojnie w każdym zakamarku.

I można przystanąć, chwilkę się zatrzymać

I bliskie nam osoby ciepło powspominać.

Damy im kwiatuszki, zapalimy świeczkę.

Czasem pewnie też wzruszymy się troszeczkę.

A gdy dzień się kończy i gdy mrok nastanie,

Zobaczą nasi bliscy, że o nich pamiętamy.

  • Po przeczytaniu wiersza R. pyta dzieci:
    Co symbolizuje świeca? – Ludzkie życie. Świeca towarzyszy nam już od momentu chrztu.
    Jakie święto przypada 1 listopada?

Dlaczego chodzimy na groby bliskich?

  • „Zabawa z gazetami” – wycinanie zdjęć różnych osób i próba ułożenia ich od najmłodszego do

najstarszego. Nadanie imion fikcyjnych, wymyślanie zawodów i profesji osób widocznych na zdjęciach.

  • gazety, nożyczki
  • „Drzewo mojej rodziny”– Rodzic zadaje dzieciom pytania: Czym jest drzewo genealogiczne? Dlaczego przedstawiamy rodzinę na drzewie? Co symbolizuje drzewo? Dzieci tworzą drzewo własnej rodziny przy użyciu zdjęć Rodzic zadaje pytania:
    Kogo masz obok siebie na gałęzi? Kto jest nad Tobą? Pod Tobą?
    Dzieci nazywają i utrwalają nazwy członków rodziny. • zdjęcia rodzinne dzieci