Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Lato

Lato

Temat tygodnia: Kolory lata.

 1. Wysłuchanie piosenki-  „Po łące biega lato”

piosenka

2. Przepis na tęczę- poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie kolorów tęczy, rozwijanie pamięci. Rodzic rozkłada przed sobą biały obrus, pojemniczki z pociętą krepiną w kolorach tęczy (w jednym pojemniku znajduje się krepina w jednym kolorze) i recytuje wiersz:

„Przepis na tęczę” Agnieszka Frączek
Weź bukiecik polnych wrzosów, (Rodzic rozsypuje łukiem fioletowe skrawki krepiny);
dzbanek chabrowego sosu,   (rodzic  rozsypuje łukiem granatowe skrawki krepiny); szklankę nieba wlej pomału,
garść niebieskich daj migdałów,  (Rodzic  rozsypuje łukiem niebieskie skrawki krepiny) dorzuć małą puszkę groszku,
nać pietruszki wsyp (po troszku!), (Rodzic rozsypuje łukiem zielone skrawki krepiny);
włóż pojęcia dwa zielone
i zamieszaj w prawą stronę.
Dodaj skórkę od banana,
łąkę mleczy i stóg siana,   (Rodzic rozsypuje łukiem żółte skrawki krepiny);
szczyptę słońca,             
dziury z serka
i cytryny pół plasterka.
Weź jesieni cztery skrzynki,
zapach świeżej mandarynki,  (Rodzic rozsypuje łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)
pompon od czerwonych kapci,
barszcz z uszkami (dzieło babci)
…Jeszcze maków wrzuć naręcze
i gotowe…   (Rodzic rozsypuje łukiem czerwone skrawki krepiny)
Widzisz tęczę?
Rodzic pyta: Z czego w wierszyku powstała tęcza?; Jak naprawdę powstaje tęcza?; Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?
Podczas rozmowy i wszystkich zabaw w tym dniu można wprowadzić elementy języka angielskiego: tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange, żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy - navy blue, fioletowy – violet.

3. Utrwalanie nazw kolorów- „Tęcza”

Tęcza dla dzieci- nauka kolorów

4. Praca z Książki Plac Zabaw cz.2. str. 38 – pośrednie poznawanie zjawisk przyrodniczych, poszerzanie wiedzy na temat barw. Dzieci podają nazwy kolorów tęczy, wskazują palcem miejsca nad i pod. Kończą kolorowanie tęczy, rysują kwiaty pod tęczą,
a nad tęczą ptaki.

5. Zabawa muzyczno – ruchowa „ Duży i mały skok”

Zabawa muzyczno- ruchowa

6. „Jaka to pogoda?” – zabawa naśladowcza.
Naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli. Rodzic ustala  formę ruchu z dzieckiem.
Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg);
Tęcza  (Rozpościeranie rąk nad głową w formie zakreślonego łuku)
Wirujące liście – wiatr   (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
Chmury – zachmurzenie  (powolny chód)
Chmury i krople – opady deszczu  (marsz z daszkiem z rąk nad głową)
Śnieżynka – opady śniegu  (rzucanie się śnieżkami)
Chmura z błyskawicą – burza  (kucnięcie, objęcie rękoma kolan)

7. Nauka liczenia- „ Liczę”

Nauka liczenia

8. Praca plastyczna „Tęcza” - wydzieranka. Dziecko wykleja kawałkami wydartego, kolorowego papieru tęczę .

Tęcza